DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

Caner YÜRÜK
Destek Hizmetleri Müdürü
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları
- Hizmet binalarının bakım ve onarımının yapılması,
- Hizmet binalarının ısınma ve soğutma hizmetlerinin sağlanması,
- Belediyenin katı yakıt, doğalgaz, vb. alım ve abonelik işlerinin yürütülmesi,
- Diğer hizmet birimlerinin hizmetlerini yürütmek için ihtiyaç duyacağı mobilya, kırtasiye ve diğer araç ve gereç ihtiyaçlarının satın alma yoluyla temin edilmesi, muhafazası ve ilgili birimlere taleplerine uygun olarak verilmesi ve bu işlemlere ilişkin gerekli kayıtların tutulması,
- Belediye hizmet araçlarının trafik tescil ve zorunlu sigorta işlemlerini yaptırmak ve takip etmek.
- Sokak tabelası imalatı, montajı ve bakım onarımını yapmak.
- Müdürlüğün Basın İlan Kurumuna giden ilan evraklarının takibini yapmak, düzenlenen faturaları teslim almak, konu ile ilgili avans iş ve işlemlerinin takibini yapmak,
- Müdürlüğün satın alma işlemlerine ilişkin kanıtlayıcı belgelerin düzenli ve güvenilir bir şekilde muhafaza edilmesi ve denetime hazır halde tutulması,
- Müdürlükle ilgili hizmet kalitesini iyileştirici çalışmalar yapılması ve üst makamlara sunulması ve verilen kararların uygulamasının sağlanması,
- Birim bütçe taslağı, faaliyet raporu vb. belgelerin hazırlanması,
- Birim bütçesinin kullanılmasına ilişkin her türlü işlemlerin yürütülmesi,
- Belediyenin hizmet birimlerine tahsis edilmiş binalar, bürolar, mobilya ve benzeri araç ve gereçlerin her türlü bakım ve onarım işlerinin yapılması,
- Belediye’nin çeşitli birimlerinin faaliyetlerinde kullanılan, çöp sepetleri, tören tribünleri vb. imalat işlerinin yapılması ve yaptırılmasını sağlanması,
- Tamirhanenin tesis, makine ve teçhizatın bakım ve onarımının yapılması işlemlerinin yapılmasını kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasının sağlanması,
- Belediyenin ambar işlerinin yürütülmesi, kayıtlarının tutulması, ambar varlıklarının korunması, taleplerin karşılanması, belirli aralıklarla envanter sayımları yapılarak kayıtlar ile fiili durumu karşılaştırılması, eksik veya fazlaların sebebinin araştırılarak gerekli düzeltme kayıtlarının yapılması ve ambar varlıklarının muhasebeleştirilmesinin sağlanması,
- Kuruma ait araç ve ekipmanın yıllık periyodik bakım takvimi ile koruyucu, önleyici bakımlarını ve tamirlerini yapma
- Kurumun araç ve iş makinelerinin kullandığı akaryakıt, lastik, madeni yağ ve diğer yedek parça ihtiyaçlarının temini, kontrolü ve kabulünü yapmak, gerekli raporları oluşturmak,
- Belediye birimlerinde kullanılacak akaryakıt (mazot, benzin vb.) ihtiyaçların karşılanmasını ve ödemelerini yapılmasını sağlamak,
- Yetki, görev ve sorumluluk alanına giren diğer işler ile Başkan tarafından verilecek görevlerin yapılmasına,
- Belediyemizde mevcut bilgisayarda kurulmuş olan programların bakım ve güncelleştirmelerinin yapılması veya yaptırılması,
- Donanımda arızaların olması halinde bu arızanın giderilmesini sağlamak ya da yetkili firma tarafından problemin çözülmesinin sağlanması, eğer garantisi devam ediyorsa garantisi kapsamında arızanın giderilmesi ve bununla ilgili tüm işlemlerin yürütülmesi,
- Virüs ya da donanım arızası sebebiyle gerekiyorsa bilgisayara sistemi yeniden yükler. Eğer ulaşılabiliyorsa verilerin güvenliği ve gizliliğinin sağlanması,
- Arıza sebebiyle çalışamaz duruma gelen donanımın tamirinin mümkün olmadığı ya da tamirinin ekonomik olmadığı hallerde; donanımın hurdaya ayrılmasıyla ilgili raporun düzenlenip ilgili birime teslim edilmesi, yerine konulacak donanımın belirlenmesi,
- Bilgisayar ağının ve sunucuların (ana makine) yönetilmesi, internet ve uzak bağlantıların sürekli çalışır halde tutulması, İletişim arızasının Belediye dışındaki birimlerle alakalı olduğu durumlarda kuruma gerekli müracaatı gecikmeden yapılması ve takibinin sağlanması,
- Belediye birimlerinin tüm bilgisayar donanım ve yazılımlarının, gelişen bilişim teknolojilerinden faydalandırılması ve bu doğrultuda; yeni ortaya çıkan ihtiyaçları da değerlendirerek mevcut olan donanım ve yazılım güncellemesi için teklifte bulunması,
- Belediye bünyesinde bulunan tüm serverların bakımını yapmak veya gerektiğinde ihale yoluyla bakım, onarım sözleşmeleri ile yetkili olan firmalara yaptırılması,
- İç ve dış birimler ile gerektiğinde data hattı çeker/çektirir, diğer ilgili kurumlar arasında veri iletişim altyapısını ve gerekli bağlantı hatlarını tesis ederek, bilgi alışverişinin sağlanması,
- Meclis toplantılarında toplantı öncesi; ses, kamera ve oylama sisteminin kontrollerinin yapılması, toplantı anında; canlı yayın, kamera ve ışık sisteminin yönetilmesi ve gerektiğinde canlı yayına ara verilmesi,
- Sistemde, gerekli kullanıcı tanımı ve yetki ayarlarının yapılması,
- Belediyede kullanılan tüm yazılımların yerel ve uzak ağlarda veri entegrasyonunu sağlayacak hizmetlerin yapılması ya da yetkili firmalara yaptırılması,
- Belediyeye ait web sitesinin güncellenmesi; diğer birimlerce hazırlanmış içeriklerin ilgili bölüm ya da başlık altında yayınlanması,
- İnternet üzerinden sunulabilecek mevzuatın verdiği yetki sınırları dahilinde Belediyecilik hizmetlerinin etkileşimli ve anlık olarak sunulmasının temin ve takibinin yapılması,
- Web sitesinin yayına devam edebilmesi için gerekli olan, alan adı, alan kiralama, sunucu kiralama, elektronik posta v.b. gibi resmi ve teknik işlerin aksamadan devamı için gerekli takip ile koordinasyonunun sağlanması,
- Birimlerin talebi doğrultusunda belediye otomasyon, EBYS ve diğer yazılımlarda personele yetki verilmesi, İnsan Kaynakları Müdürlüğü’nün bildirimi ile görevi biten personelin verilen yetkilerinin iptal edilmesi,
- USOM (Ulusal Saldırı Önleme Merkezi) ve SOME (Saldırı Önleme Merkezi) talimatları doğrultusunda internet, yerel ağ, server, bilgisayar güvenliğini sağlamak için gerekli tedbirlerin alınması,
- Yerel ağ ve serverların güvenliğinin sağlanması,
- E-İmza ve Mobil İmza ile ilgili işlerin yürütülmesi,
- Diğer müdürlüklerin çalışmalarına, Coğrafi Bilgi Sistemi, Kent Bilgi Sistemi, Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi vb. konularda bilgi işlem desteğinin verilmesi,
- Web sitesinin yayına devam edebilmesi için gerekli olan, alan adı, alan kiralama, sunucu kiralama, elektronik posta v.b. gibi resmi ve teknik işlerin aksamadan devamı için gerekli takip ile koordinasyonunun sağlanması,
Yetki, görev ve sorumluluk alanına giren diğer işler ile Başkan tarafından verilecek görevlerin yapılmasına,

