HABERLER
01-01-2010 23:59

Başkan BAYRAM İlk Altı Ayın Değerlendirmesini Yaptı

Başkan BAYRAM İlk Altı Ayın Değerlendirmesini Yaptı

Düzce Belediyesi´nin yerel seçimler sonrasında ilk altı aylık hizmet süresini doldurması nedeniyle Belediye Başkanı İsmail Bayram, bu süre içinde gerçekleştirilen icraatlara ilişkin genel değerlendirme yaptı.

Düzce Belediyesi´nin yerel seçimler sonrasında ilk altı aylık hizmet süresini doldurması nedeniyle Belediye Başkanı İsmail Bayram, bu süre içinde gerçekleştirilen icraatlara ilişkin genel değerlendirme yaptı.
Bu konuda hizmet başlıklarının ele alındığı bir basın bildirisi yayımlayan Başkan İsmail Bayram, belediyenin icraatlarını vurgularken, hizmetlerin tamamen belediye öz kaynakları ve  imkanları ile gerçekleştirdiklerine dikkat çekti. Belediyede yeni bir hizmet anlayışı ile şeffaf ve adil yapılanma içinde gelişim projelerini hazırladıklarına değinen Başkan Bayram, ´ İlk altı ayda geleceğin temelleri atıldı. Yeni hizmet anlayışımız ile dönüşümü gelişimle gerçekleştiriyoruz" dedi. Başkan Bayram bildirisinde alt yapı hizmetlerinden üst yapı hizmetlerine ve yatırımlara ilişkin genel bilgilere yer verdi.  Düzce Belediye Başkanı İsmail Bayram´ın 6 aylık icraatlarına ilişkin bildirisinde şu görüşlere yer verildi. ALT YAPI HİZMETLERİ : " Belediyelerin en temel hizmetleri arasında alt yapı hizmetleri gelmektedir. İçme suyu, kanalizasyon, asfalt, yol, kaldırım türü hizmetler bir kentin genel yapısındaki en öncelikli ve kaçınılmaz oluşumlardır. Düzce, kentsel yapılanma içinde bu konuda ciddi anlamda olumsuz bir süreçten geçmiştir. 1999 depremlerinin oluşturduğu tahribat Düzce´nin kentsel gelişimine önemli sekte vurmuştur. Birçok alt yapı hizmetinin yeniden ele alınması gerekmiştir. 6 aylık hizmet süremiz içinde bu alandaki eksiklikleri giderebilmek adına önemli çalışmalar yapılmıştır. Bu konudaki önceliği,  hangi yatırım olursa olsun tüm hizmetlerin belediyenin kendi öz kaynakları, kadrosu, işletmeleri ile yapılmasına verdik. Kendi tesislerimizde ve işçilerimizle ilk altı ay içinde 2300 ton asfalt üretildi. Yönetimimiz ve Fen İşleri ekiplerimiz tarafından hazırlanan belirli bir program dahilinde yolların asfaltlanması, yamalanması gerçekleştirildi. Bunun yanı sıra 2700 metreküp beton kaldırım, 6200 metre bordür, 2700 metrekare kilit parke üretimi yapıldı. Tüm bunlar, şehir merkezindeki, kalıcı konutlarda özellikle tahrip olmuş yollarda kullanıldı. Bu arada ihtiyaç duyulan bölgelerde yeni yollar açılarak bu bölümlerde değerlendirildi. Doğaltaş kaplamaları, beton kaldırımların yapılmasına devam ediliyor. Doğalgazla ilgili bağlantı talepleri karşılandı ve bunlara ilişkin hizmetler gerçekleştirildi. D-100 karayolu kenarı yan yollar başta olmak üzere yol bakım çalışmaları da aralıksız olarak sürdürülüyor. ASARSUYU : Asarsuyu Deresi´ne ayrı bir önem veriyoruz. Çünkü bu bölüm şehri ikiye ayırdığı gibi, şehrin vitrini konumuna sahiptir. Ayrıca çevre ve insan sağlığı, ulaşım ağı gerekliliği gibi nedenlerle de Asarsuyu Deresi yatak içi ve çevre yol bağlantılarına ilişkin projeleri hayata geçiriyoruz. Dere yatağı içinde sürdürüle gelen temizlik çalışmalarına çevre düzenlemelerini ilave ettik. Derenin doğu yakası bölümünde periyotik olarak bakımlar devam ediyor. Ama çok önemli bir husus var; o da , Selahattin Olcar köprüsünden itibaren çevre yolları oluşturuyoruz. Böylelikle dereninin her iki yanından ulaşım aksları oluşturuluyor. KANALİZASYON: Düzce´nin içme suyu hatları ile kanalizasyon ağı alt yapı hizmetlerinin en önemlilerindendir. Bu nedenle içme suyu hatlarının  ve pompalarının bakımı ve sürekliliği aralıksız olarak sürdürülüyor, arızalara zamanında müdahale ediliyor. Kanalizasyonla ilgili eksiklikler tespit edilmişti. Birçok mahallemizde halen bu sorun bulunmaktadır. Bunun için yaklaşık 50 kilometrelik kanalizasyon hattı gerekliliği belirlenmişti. Bunun için, tıpkı diğer alt yapı hizmetlerinde olduğu gibi bu işi de  kendi tesislerimizde ve işçilerimizle yapmaya öncelik verdik. Sadece İller Bankası´nda malzeme kredisi temin edildi. Şu ana kadar Su İşleri Müdürlüğümüz tarafından 10 kilometrelik kanalizasyon hattı yapımı tamamlandı. Kısa süre içinde de hedefe ulaşılacaktır. KAVŞAKLAR : Düzce İstanbul- Ankara arasında uluslar arası D-100 üzerinde bulunduğu için karayolları ulaşımı açısından önemli konumda bulunuyor. Şehri iki parçaya bölen D-100´ün Düzce bölümünde ´Kavşaklar´ hem araçlar hem de yayalar için hayatı önem arz ediyor. Bu nedenle karayolu üzerinde kavşak düzenlemeleri kaçınılmaz hal aldı. Bunun ilk uygulaması da Çoban kavşağı üzerinde yapıldı. Yol ve Köprü projeleri birleştirilerek bu bölümde Dal-Çık projesi hazırlandı. Proje ihalesi yapılan kavşak için karayolları 4´üncü bölge müdürlüğü düzenlemeyi tamamlayarak Karayolları Genel Müdürlüğü´ne gönderdi. Söz konusu proje Bakanlığın 2010 yatırım programına alındı. Bunun yanı sıra Yeni Hal Kavşağındaki düzenlemenin tamamlanmasıyla uygulamaya bugünlerde başlanıyor. Buna ilişkin projeler Etüd ve Proje müdürlüğümüz tarafından takip ediliyor. KENTSEL DÖNÜŞÜM :  Düzce´nin yeni kent oluşumunda, Kentsel Dönüşüm Projesi bir nevi ´ Düzce´nin Konut Alanı Vitrini´ konumunda değerlendirilebilir. Camikebir mahallesi alanı içindeki 70 bin metrekarelik alan Kentsel Dönüşüm alanı olarak belirlendi. Söz konusu alanda 482 hak sahibinin 700 hissesi bulunuyor. Düzce Belediyesi ve TOKİ ile birlikte KDP (Kentsel Dönüşüm Projesi)nin maliyeti yaklaşık 50 Milyon lira olarak belirlendi. Alan içinde belediyenin 5 dönümlük mülkiyeti söz konusu. Projenin tamamlanabilmesi için belediye kendi hissesini sadece emlak değeri üzerinden devretmeyi razı oldu. Böylelikle belediye 5 trilyon lira feragat etmiş oldu. Amacımız bir an önce bu projenin uygulamaya geçmesidir. KATI ATIKLAR :  Katı atıklar tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde ve kentimizde de ciddi önem arz eden bir konudur. Sanayileşme ve kentleşmedeki hızlı nüfus artışı beraberinde insan faaliyetleri sonucu atık ve artıklar sorununu ortaya çıkarmıştır. Düzce yıllardır vahşi depolama ile atıkları bertaraf etmededir. Ancak çevre ve insan sağlığı açısından sakıncalar doğuran bu sistemin terk edilmesi gerekiyor. Düzce´nin günlük çöp miktarı 200 tondur. Çöp sorununa çözüm üretmek amacıyla 27 Aralık 2002 tarihindeki Bakanlar Kurulu kararı ile Düzce İli Belediyeleri Katı Atık Birliği kurulmuştur. Amaç, atıklara bölgesel çözüm getirmektir. İlk aşamada da ´Düzenli Depolama Sistemi´ öngörülmüştür. Ancak, Belediyemizin düzenli depolamaya ilişkin yer tespitlerinde bilinen sorunlar yaşandı. Sorunun çözümü için alternatif yer tespitleri yapılmaktadır. YENİ MAHALLELER : Düzce´nin özellikle deprem sonrası yeniden yapılaşması kaçınılmaz hal almıştır. Deprem sonrası yapılan yapıların kontrolü ve planlamasının daha sağlıklı olması açısından deprem öncesi 16 mahalle 13 mücavir köyde imar kuralları uygulanırken bugün 48 mahallenin belediye sınırlarına katılması ile kontroller daha geniş alanda yapılmaktadır. Deprem öncesi imar mevzuatına göre kontrol edilen alan 3400 hektar iken 2009 yılı itibarıyla 6200 hektar olmuştur. Belediyemiz tarafından mevcut planlı alanlara Ağa mahallesi ile Darıca mahallelerini dahil ettik. Ağa mahallesinde yaklaşık 93 hektar, Darıca mahallesinde ise yaklaşık 267 hektarlık bir alan imar düzenlemesi ve planlaması içinde alınmıştır. Bunlara ilişkin çalışmalar devam ediyor, Belediye Meclisi´nde görüşülüyor.  PARK VE BAHÇELER:  Düzce´deki her mahalleye çocuk parkı projesi sürdürülüyor. Kalıcı konutlarda tüm mahallelere fitness aletleri yerleştirildi. Son olarak da Çakırlar mahallesinde oyun ve jimnastik aletleri yerleştirildi. Projemizde şimdi de okul bahçeleri bulunuyor. Bu konuda müdürlükleri ile görüşmeler sürdürülüyor. Mezarlıklar bizim en değer verdiğimiz yerlerdir. Bunun için bakımlarını da gerekli hassasiyet gösteriliyor. Ekiplerimiz tarafından düzenli bakımlar yapılmaktadır.
ÜST YAPI HİZMETLERİ: SOSYAL VE SPORTİF GELİŞMELER: Belediyecilik hizmetlerinin temel dayanağı kent içinde yaşayan insanların huzur, refahı ve mutluluğudur. Bununla birlikte de sağlıklı nesillerin gelişmesi adına kültürel ve sosyal imkanların sağlanabilmesidir. Bu açılardan bakıldığında Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğümüz ve bağlı birimleri tarafından sosyal ve kültürel, sportif etkinlikleri büyük önem verilmiştir. İlk altı aylık süreç içerisinde, rutin işlemler olarak görülebilecek, konferanslar, bilgi yarışmaları kesintisiz olarak sürdürülmüştür. Çeşitli branşlarda açılan yaz kültür kurslarına ilgi büyük oranda gerçekleşmiştir. Meslek Edindirme Kursları ile bu kursların sonucunda açılan sergiler kamuoyunda dikkat çekmiştir. Sadece Meslek Edindirme Kurslarına bağlı olarak 16 branşta sergi açılmıştır. En gurur duyduğumuz oluşumlardan biri Lösemili Çocuklar yararına düzenlenen etkinlikler için LÖSEV Vakfı ile işbirliği yapmamızdır. Bunun yanı sıra 6-12 yaş arası çocukların bulunduğu Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü´ne bağlı Çocuk Yuvası ile Yetiştirme Yurdunda bulunan çocuklar için çeşitli organizasyonlara öncülük edildi. Hilmi Çilingir Huzurevi´ndeki insanlarımızın her fırsatta yanında olmaya büyük özen gösterdik. AÇIK HAVA SİNEMASI: Türkiye´nin birçok kentinde uygulamaya geçirilen ve vatandaşların büyük katılım gösterdiği ´Açık Hava Sineması´ organizasyonu Düzce´de ilk kez gerçekleştirildi. Kalıcı Konutlarda ve şehir merkezinde çeşitli bölgelerdeki kurulan açık hava sinemasına ilgiden mutluluk duyduk. RAMAZAN SOKAĞI: Ramazan aylarının en önemli etkinlikleri arasında, halkın geçmiş dönemlere yönelik özlemle andığı orta oyunları, sahne faaliyetleri, alışveriş ve eğlence yerleri ortamını Düzce´de yansıtmak amacıyla organizasyon yaptık. Düzce Ticaret ve Sanayi Odası, Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği işbirliği ile Ramazan ayı süresince Ramazan Sokağı etkinlikleri yapıldı. Tasavvuf müziğinin önde gelen isimleri, halkın sevdiği sanatçıları Düzceliler´le, bölge halkıyla buluşturduk. Belediyelerin Ramazan ayı içinde en önemli faaliyetleri arasında yer alan, ´İftar Çadırını´ hazırladık. Hayırseverlerin katkıları ile Ramazan ayı süresince her gün yaklaşık 1000 kişi iftar açtı. ´Hayır hizmetleri, insan onurunu zedelemeyecek şekilde yapılmalı´  ilkesinden hareket ederek, yine hayırseverlerimizin de katkısı ile gıda paketleri hazırlandı ve üç bin aileye gecenin bir saatinde ulaştırıldı. BELEDİYESPOR: Spor etkinlikleri için temel prensibimiz, sporun alt yapısını hazırlamaktır. Bunun için çocuk ve gençlerin sporla ilgilenmelerini teşvik etmek amacıyla çeşitli spor branşlarında spor okulları açıldı. Yüzlerce sporcumuz bu etkinliklerden yararlandılar. Düzce´de en temel spor tesislerimizden olan 18 Temmuz stadyumu ve salonuna ilişkin önemli projeler geliştirildi. Depremlerden bu yana ele alınmayan stadyum ve salonumuz ele alındı. Onarım ve ilave bölümlerle gerek stadyumumuz gerekse salonumuz spor için daha elverişli hale getiriliyor. YAĞLI GÜREŞ: Bu yıl daha önce başlatılan ve geleneksel hale getirilmesine çalışılan Yağlı Pehlivan Güreşleri´nin üçüncüsü gerçekleştirilerek  GELENEKSEL statü yasal hale getirildi.  Dedekoru mevkiinde yapılan güreşlere katılımın yüksek olması bizi sevindirdi. Belediyemiz güreşçisi Ahmet Kavakçı´nın başpehlivan olması da bizi ayrıca gururlandırdı. Bu arada, okçuluk, karate ve diğer branşlarda Türkiye genelinde başarılara imza atıldı.
BÖLGESEL GELİŞİM PROJELERİ VE DIŞ İLİŞKİLER : KENT KONSEYİ VE DİĞER BİRLİKLER: Sosyal Belediyecilik olgusunun en temel özelliklerinden biri kenti ketlilerle birlikte yönetim anlayışıdır. Bu çerçeve içinde Belediyeler Kanunu´ndan da kaynaklanan hükümle Kent Konseyi oluşumunu süresi içinde gerçekleştirdik. Bunun için de Belediyemiz tarafından 108 kurum ve kuruluşa, sivil toplum kuruluşuna çağrı yapıldı. İlk toplantı ilk altı aylık süremiz içinde gerçekleştirildi. Yürütme Kurulu ile birlikte çalışma grupları oluşturuldu ve çalışmalara başlandı. Yazı İşleri Müdürlüğümüzün sekretaryası içinde yapılan bu çalışmalardan biri de Düzce İli Belediyelerin yer aldığı ve kısa adı DİBB olan Düzce İli Belediyeler Birliği´dir. Belediyeler Birliğinin çalışma esasları içinde diğer ilçe Belediye Başkanları ile periyodik toplantılar yapılmaktadır. İstişare ve proje geliştirme gruplarımızdan biri de Merkez Mahalle Muhtarlarımız ile yapılan aylık toplantılardır. Bu toplantılarda da 48 mahalle muhtarımız ile biraraya geliyor ve bölgelerine ilişkin öncelikli sorunların tespiti ve çözüm alternatifleri değerlendirilmektedir. DIŞ İLİŞKİLER: Bölgesel gelişim projeleri kapsamında önem verdiğimiz diğer bir başlık ise uluslar arası ve ulusal projelerin içinde yer almaktır. Dış İlişkiler Müdürlüğümüzün organizasyonu içinde Avrupa Birliği Projeleri içinde Sivil Toplum Diyaloğunun Geliştirilmesine yönelik geniş kapsamlı bir toplantıyı gerçekleştirdik. Yine Avrupa Birliği Projelerinin hazırlanması ve metodlarına ilişkin Dış İlişkiler Müdürlüğümüz tarafından çevre ilçe belediyelerine seminerler verilmektedir. Bölgesel Kalkınma Ajansı toplantılarına, Türk Dünyası Belediyeler Birliği toplantılarına düzenli olarak katılıyor ve Düzce´nin bölgesel kalkınma programları içinde bulunmasını sağlıyoruz. Düzce Üniversitesi´nin lokomotif olduğu Teknopark Projesi için Düzce Belediyesi olarak destek sağlıyoruz. HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERLERİ: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğümüz, Zabıta Müdürlüğümüz ve İtfaiye Müdürlüğümüz tarafından kendi hizmet alanlarına ilişkin, hizmetiçi eğitim çalışmaları Türkiye ve Bölgesel düzeyde gerçekleştirilmiştir. Düzce Belediye Meclisi Salonumuzda yapılan seminerlere uluslar arası ve ulusal düzeyde uzman eğitmenler katılmışlardır. MECLİSİMİZ:  Hiç kuşku yok ki hizmetlerimizin önemli karar mercii Belediye Meclisimizdir. 6 aylık süreç içinde Belediye Meclimiz 14 oturum gerçekleştirmiş bunların sonucunda da 289 karar alınmıştır. Meclis üyelerimizin gerek oturumlara getirdikleri önergeler, gündemler gerekse alınan birçok kararda oybirliğinin oluşması Meclis verimliliğini ve çalışkanlığını ortaya koymaktadır. Her bir Meclis üyemiz Düzce´nin gelişmesi ve buna bağlı hizmet oluşumları içinde önemli gayret göstermektedir. MALİ YAPI : Tüm belediyeler hizmetlerini, yasalarda belirlenen belediye gelirleri çerçevesinde yapmaktadırlar. Düzce Belediyesi için de durum farklı değildir. Ancak, bizim yönetim anlayışımız içinde, belediye gelirlerinin öz kaynaklar içinde güçlendirilmesi, etkin ve verimli kullanılması yatmaktadır. Belediye olarak kendi potansiyellerimize ağırlık veriyoruz. Tesislerimizi, işletmelerimizi güçlendirerek hizmet üretmeye öncelik verdik. Bunda da tamamen kendi işçilerimiz, personelimiz ile yapmaktayız. Böylelikle sadece bu sistemle önemli tasarruf sağladığımıza inanıyorum. Belediyemiz ile iş ilişkisi, mal ve hizmet alımı içinde bulunan esnaflarımız, firmalarımız ile karşılıklı güven ilişkisini oluşturduk. Yatırım ödeneklerimizi geliştirdiğimiz gibi, ödemelerimizle ilgili yapılanmayı sağladık. Bu konudaki kararlı ve istikrarlı yaklaşımımız güven ortamını sağladı. GELECEK:  Yerel hizmet anlayışımızın temeli belediye olarak ortaya koyduğumuz misyon ve vizyon esasları içinde en yalın deyimiyle, halkımızın refahı, huzuru ve mutluluğudur. Bu nedenle bugünden insanlarımızın ihtiyaçlarını karşılarken, yarın için, daha iyi yaşam koşullarının hazırlanması ilkesiyle hareket ediyoruz. Yeni hizmet anlayışımızla dönüşümü gelişimle gerçekleştiriyoruz. Daha iyi yarınlar için geleceğin temellerini atıyoruz.